Contact met webshop
Heb je een klacht of een conflict met een webshop. Dit kun je doen.
Sportdeal BE toont je het aanbod van een groot aantal webshops in Nederland. Ondanks onze zorgvuldige screening van de aangesloten webshops, kan het voorkomen dat er een conflict ontstaat tussen jou en de webshop. Bijvoorbeeld wanneer de webshop niet bereikbaar is, de bestelling niet levert, of niet (tijdig) terugbetaald. Hieronder lees je wat je in dit geval kunt doen.
Neem nogmaals contact op met de webshop
Voor klachten over je bestelling, de levering, het retourneren of de garantie van een product kun je terecht bij de desbetreffende webshop. In jouw orderbevestiging vind je het telefoonnummer en het e-mailadres van de webshop. Hoewel wij tussentijds controleren dat de webshop hierop bereikbaar is, kan het voorkomen dat dit onverhoopt niet (meer) het geval is. In dit geval kun je de website van de webshop bezoeken. Veel webshops hebben een alternatieve contactmogelijkheid, zoals bijvoorbeeld een contactformulier, chat-functie, Whatsapp of Facebook.
Meld je klacht bij Sportdeal BE
Indien je klacht niet door de betreffende webshop wordt opgelost of wanneer je een klacht hebt onze dienstverleningen dan kun je je klacht sturen naar info@sportdeal.com. Je ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Sportdeal BE gaat de webshop wijzen op de klacht en neemt zo nodig maatregelen.
Sportdeal BE zal zo goed als in het vermogen ligt, trachten om eventuele problemen die voortkomen uit de dienstverlening op te lossen.
Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Keurmerken
Verschillende webwinkels zijn aangesloten bij een keurmerk zoals Thuiswinkel Waarborg, Webshop keurmerk of Webwinkelkeur. Dergelijke keurmerken verplichten dat de webwinkel aan bepaalde voorwaarden voldoet. Mochten ze dit verzuimen, dan kun je een klacht indienen via de onafhankelijke geschillencommissie van dit keurmerk. Wanneer een webshop aangesloten is bij een keurmerk, geeft het echter nooit de garantie dat de uitvoering van een bestelling perfect verloopt. Sportdeal BE is hiervoor dan ook niet aansprakelijk te stellen.
Tip: Je kunt op de website van het keurmerk zoeken naar de naam van de webshop. Als de webshop hierbij is aangesloten, kun je gebruik maken van de onafhankelijke geschillencommissie.
Rechtsbijstand
Wanneer je een rechtsbijstandverzekering hebt afgesloten, kun je hen inschakelen om te bemiddelen in de situatie en het conflict op te lossen. Daarnaast kun je bij het Juridisch Loket terecht voor het eerste gratis advies over jouw situatie. Via de website Rechtwijzer.nl kun je dit advies ook krijgen door het invullen van een digitaal formulier.
Vragen per categorie
Contact met de klantenservice van Sportdeal BE
Stel je vraag aan de klantenservice van Sportdeal BE
Heb je vragen over het bestellen via Sportdeal BE of kom je er met de webshop niet uit? Dan staan we voor je klaar!